Fotbolls VM har startat!!!!

Jaha då vet man vad man ska göra när det inte är jobb eller fotboll då, nämligen mera fotboll.

Fotbolls VM har nu börjat med allt vad det innebär, mycket spekulationer och besservissar som har synpunkter på alla möjliga och omöjliga saker, men spännande är det även om inte Sverige är med.

Har sett alla 4 matcherna hittills, inne på den 5:e där England precis gjorde 1-0 mot USA. De som har varit bäst är Sydkorea, iochförsig mot ett klent Grekland men ändå, de ska vinnas även de matcherna.

Argentina körde fulla spjäll framåt och jag hittade inte många defensiva spelare i deras lag i den 60:e minuten när Maradona hade gjort 2 offensiva byten med en klen 1-0 ledning, friskt vågat må jag säga och det blev ju seger tillslut.


Mina favoriter är Spanien, deras spel är en fröjd för ögat och med en otrolig central linje, Casillas imål, i mitt tycke världens bästa målis, Puyol älskar jag, han är ett enda STORT hjärta, kanske inte världens mest tekniska spelare men oj vilken uppoffring i varje situation. Iniesta och Fabrekas på mitten, vad ska man säga och som grädde på moset, Torres, han har allt förutom rätt klubbmärke. 

                  Puyol                              Torres

Ja men då tror ni väl att jag tippar Spanien som slutsegrare, men fotboll är inte logisk så tyvärr åker Spanien ut i kvarten, kanske i semin.


Mina, jag säger inte favoriter, utan mina segrare som jag skulle spela pengar på är Tyskland, de är alltid stabila och av tradition så går de alltid långt, två andra lag som brukar gå långt är Italien och Frankrike men dom är såååå kass att inte ens tradition hjälper, så därför Tyskland, väl organiserat lag och det brukar räcka länge.



Detta var en liten introdution av vad som komma skall i fotbolls VM, men jag lär nog återkomma i ämnet, var så säker.

Förresten hann jag med en flickor 15 match idag också, Stöde - Timrå, naturligtvis seger med 5-1 till Stöde, så var det ivartfall med 2 min kvar.


PUSS O HEJ

Kommentarer
Postat av: Ann

Vad bra! Då vet jag att du har något att fylla ut tomrummet med som blir mellan fobollsträningar och matcher på lokal nivå......



2010-06-12 @ 21:48:38
URL: http://gullvivann.blogg.se/
Postat av: miniskea

elefanterna vinner och tvåa blir spanien, drogba avgör på straffar !

2010-06-12 @ 22:16:02
Postat av: Gabbe

har spanien-england i final och där vinner england :D

2010-06-12 @ 22:28:17
Postat av: Micke Hammarberg

Visst är Iker en av världens bästa målvakter, men fortsätter Enyeama (Nigerias målis) såhär så tar han platsen i världslaget, huvvaligen va bra han var idag!



Jag satsar friskt på att Argentina vinner. Klyschan "Anfall är bästa försvar" får gälla som min motivering ;)

2010-06-12 @ 22:41:26
Postat av: Anonym

Enyeama var grym idag och vi får se om han håller måttet, annars så är det väl så att det vore roligast om anfall är bästa försvar, men det brukar tyvärr inte vara så. Till Gabbe vill jag bara säga, det krävs lite mer än ett djävulskt självförtroende men mer om det i senare blogg. Och elefanterna som miniskea gapar om, jaja hur tungt lät inte det med Drogba halvskadad. :) Kul med lite diskutioner ivartfall, fortsätt så.

2010-06-12 @ 23:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0