Fredag och helg!!!!

Nu är det helg, dessutom klev jag av en veckas jour så jag tycker faktiskt jag är värd en öl.
                                         

Jodå det är samma glas som har vart med i bloggen förr, med öl denna gång men fortfarande mitt namn på.

Fotbolls VM har pågått en vecka nu men jag får inget grepp om det, de lag som ska vara bra är bara inte det medans lag som Gahna, Slovenien, Slovakien, mm. går hyffsat.

De jag tippade imponerade stort i första matchen, Tyskland, men åkte på stryk i andra, visst de spelade helt OK men satte inte sina chanser mot Serbien och då vinner man inga matcher.

Spanien torskade de med, men å andra sidan spelade de inge bra heller. Argentina vinner men de övertygar inte, detsamma gäller Brasilien.

Något jag hade rätt om var Frankrike som jag inte har sett haft en riktig målchans på 2 matcher, Italien hade bara tur som fick X.

Nä det ser ganska öppet ut och det är många med chans innan det är klart men jag fortsätter att tro på Tyskarna som jag har gjort sen innan start.

På hemmaplan har det vart 2 matcher i veckan.
Först var det Wiskan hemma mot Holm med mig i mål, vi vann med 3-1.
Sen var det Stöde mot Ånge, torsk med 1-2, så det blandar och ger men på söndag ska Stöde spela mot Alnö så då blir det seger.

På jobbet har det vart en hemsk vecka med allt strul i världen, vi skulle ha öppnat i onsdags men det blev öppning idag, 2 dar försenat på grundav att det inte gått att fylla poolen av olika anledningar.

Men imorgon ska det bli kalas i LOBÖLE, vi ska ha kusinträff där i mitt föräldrarhem, kul som attan. Alltid lika kul att besöka de trakterna.

Men nu ska jag kolla klart på sömnpillret England-Algeriet, England som är det mest överskattade laget i världshistorien.


Puss o hej!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag höjer ett varningens finger för både Argentina och Brasilien. Argentina på samma grunder som jag nämnt förut. Brasilien har ett helt annat spel mot för det vi är vana att se. Med Dunga vid rodret är Brasilien ett mycket mer balanserat lag. Att vi nordbor har vant oss vid sambafotboll från Brasilien skiter han fullständigt i. Brasilien spelar en totalfotboll som maler ner vilken motståndare som helst (även Argentina etc.). Det kanske inte är så roligt att titta på men det finns kvalitéer rakt igenom som kan få avgörande betydelse i slutet,

2010-06-18 @ 22:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0