Gräs, gräs och åter gräs!!!

Ja då var det juni och allt vad det innebär och idag har det varit mycket gräsklippning, både på jobbet och hemma.

Men på jobbet startade jag dagen, eller morgonen rättaresagt, men en tur ner på vången, badplatsen i stöde där vi har hand om det mesta av jobb och skötsel efter som den är komunägd. Målning stog på schemat av det jag snickrade ihop igår. Kom fram dit och då kryllar det av gäss på gräset vilket jag inte tycker är kul, jag lovar att de skiter som hästar dessa fåglar, gissa vem som får plocka upp efter dom. Rätt gissat!!! JAG och mina arbetskamrater.



Gässen flyr när jag ska fixa...

Jaja det var bara att starta målningen då, och det vart nog bra tycker jag, ni får väl kolla på bilderna själv.

   
Före målningen                 Efter målningen

Sen klipptes det gräs, och jag lovar att den så kallade åkgräsklippare vi har på jobbet är nog det långsammaste man kan ha och fortfarande kalla det att åka. En sådan skulle jag aldrig skaffa mig privat, men vad gör man.
Men hyffsad utsikt har man när man klipper på jobbet ivartfall må jag säga, det är verkligen vackert i Stöde, även om arbetsplatsen ligger på norrsida, men det vackra är ju också utsikten mot sörsida, eller vad tycks.


Hemma gick det bättre om inte annat snabbare, för då styr man farten själv efter som det är en gågräsklippare och med den supporterskara jag hade på sidan kunde det väl inte gå annat än bra...


Eloise och Ann hjälpte till.

Nä nu får det vara slutbloggat för idag.

Puss o Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0