Lördag och ledig

Jaha då var denna lördag snart till ända och det har varit förvånandsvärt lugnt, men det behövde jag efter gårdagens urladdning.

Ja Ann kom hem igårkväll från kryssningen men hade heldag på jobbet idag så vi hade lite att stå i innan hon började kl 11 idag.

Först var vi till Ulli "the kaninfarmer" Andersson och köpte en födelsedagspresent till Samuel som snart fyller år, naturligtvis blev det en kanin, en långhårig liten sak som var söt.

Typ så såg den ut, ej den som är på bild.

Sen bar det iväg till Torpet där Ann o Eloise gav Samuel kaninen, han blev överlycklig naturligtvis, kul.

Sen var det bara att ila iväg till grillen där Ann skulle jobba, eftersom hon varit borta nåra så var Eloise sugen att vara där men hon är ju inte så där jätteblyg av sig så för kundernas bästa så höll vi oss borta ivartfall några timmar, var bl.a till Törnan o fick kaffe, gott det.

Vilket jobb :)

Sen hem en sväng, sen for jag över med bilen till Ann och tog en promenad till brandstationen där jag tog en bastu o dusch när Eloise var hemma med Natalie, skönt att vila öronen lite.

Nu bloggar jag lite och tar en STOR WIRRE och bara softar, jag känner att pulsen går ner till under hundra redan, eller så är det inbillning, men gott är det. Se själv på bilden.


Det står tillochmed mitt namn på glaset, detta skulle jag ha haft redan igårkväll innan man snackade med en massa journalister men vad hade det hjälpt???

Nu ska jag ta en till lika dan och fira att jag faktiskt klarat mig en hel dag utan att ha sett en fotbollsmatch, men det går nog över imorrn när det är stor seriefinal på IP för damlaget kl 14.
Dessutom har man väl haft nån timme i telefon som vanligt om fotboll idag mä, bara att jobba på och hoppas att alla fattar att man trotsallt gör sitt bästa för föreningen i fråga, vilket jag har svårt att tro ibland, men men det är väl bara att gilla läget.
 Lite kan jag förstå förbundskaptener mm, de känar hyffsat på sitt jobb o får mycket gnäll av alla som kan o vet mest, men en annan som istortsätt får BETALA för att hjälpa till får otroligt mycket att behöva stå till svars för så det blir nästan inte ens roligt.

Men det går nog över, för så dum är jag, dessutom råkar jag älska fotboll så man får väl skylla sig skälv.


Puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0