En vanlig helg i min vardag

Ja men varför inte starta denna blogg med att berätta om helgen som varit.
FREDAG: Jag jobbade på stödehuset mellan 12.30 - 20.30, detta var sista kvällen vi hade öppet innan sommarsäsongen startar den 12 juni. Det var fullt upp på dan med både barnkalas och skolklass som badade, senare blev det lugnare så vi hann även med lite uppsnyggning ute, typ gräsklippning och häck ansning.
   Under kvällen hade vi match i div 4 mot Ljunga IF, den startade kl 19.00 och jag jobbade=mycket telefon för att höra hur det gick i derbyt, och jodå, det blev seger med 4-2 trots att jag inte var där, eller kanske det var pga att jag inte var där, det vet man aldrig.
Dessutom under fredagen hann jag åka på ett larm, men det gick ju bra det med.

LÖRDAG: Började med att klippa gräset här hemma med, premiär för året, var och handlade lite för grillning på eftermiddan, kött, friterade pommes och god dryck stod på menyn, men först var jag ju tvungen att få min dos av fotboll, och tro det eller ej, det var match på IP, Flickor 15 med syrrans(Eva) jänta i laget, var ju tvungen att kolla, ny seger för Stöde med klara 6-0, nu skulle maten och drycken smaka.
   Mat och dryck förtärdes och lite slappning efter maten så mådde man som en prins.
Vips så ville polarna lira ett parti poker, jamen sa jag och knallade iväg. Satt och lirade i 4 tim ungefär med +-0 i resultat när man knallade hem på natta, trevligt värre var det ivartfall och ett väldigt billigt nöje denna kväll ivartfall, jaja det är ju inga stora pengar i omlopp ska ni veta utan det är själva nöjet som är grejen, hemma 02.30 typ.

SÖNDAG: Kl 08.00 kommer Eloise( 4 åringen) Pappa jag är pinkis, men mamma då tänkte jag för mig själv, hon ligger ju bredvid, ähh jag ska ju ändå upp så jag följde med ner och sen är det åter full fart.
10.00 har jag nämligen ett samandrag att döma(jag fuskar även som fotbollsdomare), det är P12 i Stöde som är hemmalag denna söndag, så 3 matcher a`2x30 min ligger framför mig, faktiskt kul måste jag säga. Dessutom jobbar Ann (sambo) 11-18 idag, men vi har sån tur att Eloise fick följa med Farmor till kyrkan på komfirmation(syrrans jänta igen). Efter mina 3 matcher for jag till syrran och hämtade Eloise för att göra oss redo för, GISSA, jodå, FOTBOLL.
Återigen är det syrrans jänto som ska spela men denna gång är det Damlaget och där är ju Eva med och basar, Torpshammar var motståndet på bortaplan, ännu ett derby, men utgången en annan tyvärr, = förlust 2-0.
Men Eloise hade roligt med sina kussar där ändå.

Jaja det var lite av det som hände i helgen och jag ska försöka att ha kameran med mig lite oftare än tidigare, dessutom ska jag försöka att blogga oftare så att jag inte blir långrandig. Är dessutom väldigt tacksam om ni kommenterar så jag vet vad ni tycker så man kan bli bättre på att skriva, det går faktiskt lära gamla hundar sitta även om ni hört annat :)

Tack för mig och på återseende.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Full rulle som vanligt, härlig söndag när även vi var med

2010-05-23 @ 22:06:48
Postat av: ann



Kul att kunna läsa dina tankar och funderingar, ser fram emot dagliga inlägg.

2010-05-23 @ 22:33:43
URL: http://gullvivann.blogg.se/
Postat av: Monke

Jag läser :-)

Men å lämna ett avtryck är jag dålig på.

2010-05-24 @ 10:57:05
URL: http://monkes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0